پیام نور سوال

دانلود نمونه سوالات پیام نور

پیام نور سوال

دانلود نمونه سوالات پیام نور

پیام نور سوال

دانلود نمونه سوالات طبقه بندی شده پیام نور با سرعت بالا
پیام نور سوال در تلگرام
https://telegram.me/psoal


راه اندازی کانون فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور


  معاون فرهنگی اجتماعی دانشجویی دانشگاه پیام نور از فعالیت ۹۰۰ نشریه در این دانشگاه خبر داد و گفت: برای ارتقای کیفیت دانشگاه به دنبال راه اندازی کانون فارغ التحصیلان و نشست سالانه با فارغ التحصیلان موفق هستیم.
کریم نجفی معاون فرهنگی اجتماعی دانشجویی دانشگاه پیام نور در نشست خبری که امروز در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو مبنی براینکه چه تعداد نشریات دانشجویی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند گفت: سامانه نشریات دانشجویی از سال گذشته راه اندازی شده و تاکنون ۹۰۰ نشریه از انجمن‌های علمی، فرهنگی، تاریخی و سیاسی با مجوز فعال هستند.
 وی تاکید کرد: جشنواره نشریات دانشجویی در اراک راه اندازی شده و امسال نیز در لرستان با همکاری وزارت ارشاد برگزار شد چون نیاز دانشجو این است که در مهمترین رویدادها تشریک مساعی داشته باشد.
 معاون فرهنگی اجتماعی دانشجویی دانشگاه پیام نور درباره ازدواج دانشجویی در این دانشگاه نیز پاسخ داد: ازدواج دانشجویی ترویج فرهنگ و دین است و البته به عهده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه است اما معاونت فرهنگی برای انجام وظیفه خود سبد کالایی را برای دانشجویان متاهل در نظر گرفته و اخیرا تصمیم گرفتیم ازدواج دانشجویی با کمک خیرین در استان های مختلف برگزار شود.
 وی در ادامه تاکید کرد: اولین بار در سال ۹۰ جشنواره ملی قرآنی را برگزار کردیم که این جشنواره به دو صورت دو مرحله ای استانی و کشوری برگزار شد و هم چنین جشنواره رباتیک در خوزستان و جشنواره نانو و حرکت در تهران برگزار شد که اختراعات دانشجویان درآن نمایش داده شد که حتی چند کشور هم در این جشنواره حضور داشتند و ما پیوسته به دنبال کارآفرینی و تولید و پیشرفت دانش بودیم.
 نجفی از تصویب آیین نامه تشویق مخترعین خبر داد و گفت: این آیین نامه مصوب شده است و هم چنین همایش ملی برای بهره برداری از فرصت های شغلی را امسال در خراسان رضوی داشتیم و براساس سیاست های راهبردی وزارت علوم پیگیر بزرگداشت مفاخر در استان‌ها هستیم.
 معاون فرهنگی اجتماعی دانشجویی دانشگاه پیام نور تاکید کرد: از بزرگداشت مفاخر می‌توان به بزرگداشت میرسید علی همدانی در همدان اشاره کرد و بزرگداشت مفاخر در نیشابور نیز انجام شده است و ما به دنبال ایجاد تحول و الگوی مناسب در بین دانشجویان هستیم.
 وی در خصوص فعالیت‌های حوزه تربیت بدنی و ورزش نیز افزود: دو المپیاد ورزشی برگزار کردیم که المپیاد دختران در همدان و المپیاد پسران در قم برگزار شد هم چنین با توجه به شعار سال در حوزه ورزش جام همدلی را برگزار کردیم که در دهه فجر در استان بوشهر برگزار خواهد شد و با مشارکت دانشجویان خارجی که در ایران هستند این کار را انجام می‌دهیم.
نجفی از برگزاری همایش بین المللی وحدت اسلامی در این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه پیام نور با بیش از هزار استاد اهل سنت و ۵۰ هزار دانشجوی اهل سنت به فکر تحکیم وحدت اسلامی است و دبیرخانه تقریب مذاهب را در استان گلستان به همین دلیل راه اندازی کرده‌ایم.
 معاون فرهنگی اجتماعی دانشجویی دانشگاه پیام نور در ادامه تصریح کرد: در شیراز همایش شعر و ادب برگزار شد، هم چنین همایش شعر آیینی در اصفهان با مشارکت دانشجویان برگزار شد و با هماهنگی‌های مسئولان استانی توانستیم در جهت هم افزایی دانشگاه پیام نور قدم‌های بزرگی را با همکاری ادارات فرهنگی استان‌ها برداریم.
  وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ انجمن علمی داریم گفت: ما ۱۶۰۵ کانون فرهنگی نیز در سطح کشور داریم که توانستند ۱۳ مقام کشوری را در جشنواره رویش کسب کنند.
 نجفی از راه اندازی کانون فارغ التحصیلان خبر داد و گفت: این کانون در دانشگاه در حال راه اندازی است و آیین نامه آن توسط هیئت رئیسه تصویب شده و راه تاسیس را طی می کند چرا که تعدادی از فارغ التحصیلان ما در پست‌های مهمی فعالیت دارند و می‌خواهیم با یک نشست سالانه به ارتقای کیفیت دانشگاه پیام نور کمک کنیم.
 معاون فرهنگی اجتماعی دانشجویی دانشگاه پیام نور در ادامه بیان داشت: هم چنین کانون‌های مشاوره در استان ها هم راه اندازی می شوند و آیین نامه و دستورالعمل تصویب شده و بیش از ۱۹ کانون در کشور راه اندازی شده که می تواند نیازهای کشور را تامین کنند و تفاهم نامه ای با وزارت کشور برای مبارزه با مواد مخدر بسته ایم.
وی با اشاره به حمایت از طرح‌های برتر دانشجویی گفت: به دنبال حمایت از این طرح ها هستیم و مسلما آنچه که در برنامه ششم توسعه مطرح شده بحث انحلال شعبه‌های دانشگاه پیام نور نیست بلکه می‌خواهند شعبه‌های نزدیک به هم را با هم ادغام کنند تا فعال تر باشد و از ظرفیت‌ها استفاده شود و ساماندهی مراکز یکی از برنامه های آموزش عالی است که در راستای آمایش آموزش عالی انجام می‌شود.
نجفی  در خصوص کرسی های آزاد اندیشی گفت: ۳۸۳ کرسی آزاد اندیشی در سراسر کشور داشتیم که تا به امروز ۲۹۴ کرسی تنها در سال جاری برگزار شده و این کرسی ها در سطح دانشجویان بوده و برای آن سامانه ای طراحی کرده‌ایم که در کنار آن کمیته نظارت بر تشکل‌های دانشجویی هم فعالیت می کند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه پیام نور فعال هستند ولی به علت نیمه حضوری بودن فعالیتشان آن طور که باید پررنگ نشان داده نمی‌شود ولی ما زمینه را برای فعالیت دانشجویان فراهم کرده ایم و برای بحث انتخابات نیز آمادگی همکاری و همیاری دانشجویان را داریم.